fbpx
Dankort logo Visa logo Mastercard logo Viabill logo MobilePay logo
Bestil inden kl 16 og vi sender i dag - Gælder alle hverdage

Menu

OM DEARBABY

DearBaby startede i år 2020

Hjertet bag DearBaby er Dorthe Klitgaard Thomsen, som startede DearBaby konceptet i 2020. Dorthe ønskede at give småbørnsforældre lettere adgang til legetøj, som passer til barnets forudsætninger for læring. Samtidig skulle bidrage til at mindske overforbruget af legetøj. Udgangspunktet var at skabe en forretningsmodel som gør det lettere for forældre, at få viden om barnets udvikling og samtidig få relevant legetøj, der bidrager positivt til barnets udvikling.

En rigtig iværksætter-mor

Dorthe er selv mor til to små drenge Elton og Hugo.

Med to små vildbasser, blev legetøj naturligvis hurtigt en stor del af deres hverdag – på godt og ondt. Idéen til legetøj på abonnement fik Dorthe, da hun ofte købte nyt legetøj og oplevede, at bunken af ubrugt legetøj voksede sig større og større, i takt med at de nysgerrige drenge fik nye færdigheder.

“Som forælder oplevede jeg selv, at legetøjet kun gav mening i en kortere periode, hvorefter det blev glemt. Det betød, at jeg ofte købte nyt legetøj. Og jeg kunne se, bunken af uinteressant og stort set ubrugt legetøj vokse sig større.”

Legetøj kan være inspirerende, men man kan også hurtigt få købt katten i sækken. Hvor længe gider de små at lege med det? De er SÅ hurtigt videre, men det er legetøjet desværre ikke. Som nybagte forældre bevæger man sig ind i et helt nyt univers, hvor man skal finde sig tilrette og ønsker at træffe de rigtige valg. Og det kan godt være lidt af en jungle.

Om DearBaby Dorthe & Joen
Om DearBaby Elton og Hugo

Udviklingsspring

Da Hugo og Elton var små, stødte Dorthe på bogen Vidunderlige Uger. Bogen fokuserer på de 10 store udviklingsspring, som hver baby tager i sine første 20 første levemåneder.

”Bogen åbnede mine øjne for, at viden omkring babyers mentale udvikling burde aktiveres endnu mere i relation til legetøj. Det gav bare så god mening at lave et legetøjskoncept, som giver babyer passende, varierede oplevelser gennem deres udvikling.”

Det førte til idéen om DearBaby og Dorthe udviklede derfor en abonnements-model, som giver forældre mulighed for at bestille legetøjskasser, som passer til barnets alder og motoriske udvikling, og som mindsker overforbrug. I udviklingen af legetøjskasserne var det helt afgørende for Dorthe at alliere sig med fagpersoner, og at disse fagpersoner ønskede at bidrage frivilligt.

“Eksperternes frivillighed er afgørende for troværdigheden af konceptet. Det er vigtigt for mig, at der ikke er en interessekonflikt i deres arbejde med legetøjskasserne. Og heldigvis er det lykkes os at finde mange dygtige fagpersoner med hjertet på det rette sted. Jeg er både stolt og taknemmelig over, at vores dygtige ekspertpanel frivilligt hjælper os. 

Leg spiller en betydelig rolle i udviklingen af børns hjerne i de første leveår. Derfor er det vigtigt at prioritere legen og skabe et trygt rum, hvor børn frit kan udforske og lære om verden. Dorthe ønskede, at skabe et koncept, hvor der var plads til at børn kunne opleve, prøve, røre og lege for at lære, hvordan verdenen fungerer. Med DearBabys legetøjskasser ønskede Dorthe at skabe gode betingelser for legen ved at tilbyde børn alderssvarende legetøj, som de har forudsætninger for at forstå.

Det var ligeledes vigtigt, at konceptet ikke opfordrede til overforbrug af legetøj. Derfor giver det god mening at leje legetøj frem for at købe. Det betyder nemlig, at flere børn kan få glæde af det bedste legetøj, når det er mest relevant for barnets udvikling. I konceptet bliver legetøjet systematisk omfordelt, så brugen af hvert enkelt stykke legetøj forlænges. En vigtig sidegevinst ved konceptet er, at det minimerer fejlkøb. Barnet har glæde af legetøjet i 30 dage, og først herefter behøver forældrene tage stilling til, om de ønsker at investere i legetøjet. På den måde er konceptet en gevinst for både barnet, forældrene og miljøet.

Nyheder i DearBaby

Siden lanceringen af legetøjskasser er der sket meget hos DearBaby. DearBaby er nu også en webshop, hvor ikke-medlemmer kan købe de udvalgte produkter fra legetøjskasserne. Herudover har DearBaby taget flere produkter i sortiment, som de alle kan står inde for. Alle legesager er særligt udvalgt til børn fra 0 til 4 år, og med fokus på høj legeværdi.

I starten af 2024 startede DearBaby på udlejning af udstyr, som giver særlig god mening for forældre i deres barns første leveår.

MØD TEAM DEARBABY

medarbejder Dorthe hos virksomheden DearBaby
Dorthe Klitgaard

Founder & CEO

medarbejder Joen hos virksomheden DearBaby
Joen Rosenmeier

Partner & Økonom

medarbejder Martina hos virksomheden DearBaby
Martina Dam Karlsen

Kommunikationsansvarlig

medarbejder Christina hos virksomheden DearBaby
Christina Cliff

Web- og Administration

Michelle
Michelle Mosbjerg

Salgs- og Marketingkoordinator

Bente
Bente Thomsen

'Det Sirlige Pakkeri'

Anette
Anette Kock

Team Clean

Sendes
Sendes Taheri

Team Clean

Walter hund
Walther

Maskot & Hyggespreder