Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside og hjælpe vores team med at forstå, hvilke dele af hjemmesiden du finder mest interessante og nyttige.
OM DEARBABY
DearBaby startede i år 2020
Hjertet bag DearBaby er Dorthe Klitgaard Thomsen, som startede DearBaby konceptet i 2020. Dorthe ønskede at give småbørnsforældre lettere adgang til legetøj, som passer til barnets forudsætninger for læring. Samtidig skulle bidrage til at mindske overforbruget af legetøj. Udgangspunktet var at skabe en forretningsmodel som gør det lettere for forældre, at få viden om barnets udvikling og samtidig få relevant legetøj, der bidrager positivt til barnets udvikling.
En rigtig iværksætter-mor
Dorthe er selv mor til to små drenge Elton og Hugo.
Med to små vildbasser, blev legetøj naturligvis hurtigt en stor del af deres hverdag – på godt og ondt. Idéen til legetøj på abonnement fik Dorthe, da hun ofte købte nyt legetøj og oplevede, at bunken af ubrugt legetøj voksede sig større og større, i takt med at de nysgerrige drenge fik nye færdigheder.
“Som forælder oplevede jeg selv, at legetøjet kun gav mening i en kortere periode, hvorefter det blev glemt. Det betød, at jeg ofte købte nyt legetøj. Og jeg kunne se, bunken af uinteressant og stort set ubrugt legetøj vokse sig større.”
Legetøj kan være inspirerende, men man kan også hurtigt få købt katten i sækken. Hvor længe gider de små at lege med det? De er SÅ hurtigt videre, men det er legetøjet desværre ikke. Som nybagte forældre bevæger man sig ind i et helt nyt univers, hvor man skal finde sig tilrette og ønsker at træffe de rigtige valg. Og det kan godt være lidt af en jungle.
Udviklingsspring
Da Hugo og Elton var små, stødte Dorthe på bogen Vidunderlige Uger. Bogen fokuserer på de 10 store udviklingsspring, som hver baby tager i sine første 20 første levemåneder.
”Bogen åbnede mine øjne for, at viden omkring babyers mentale udvikling burde aktiveres endnu mere i relation til legetøj. Det gav bare så god mening at lave et legetøjskoncept, som giver babyer passende, varierede oplevelser gennem deres udvikling.”
Det førte til idéen om DearBaby og Dorthe udviklede derfor en abonnements-model, som giver forældre mulighed for at bestille legetøjskasser, som passer til barnets alder og motoriske udvikling, og som mindsker overforbrug. I udviklingen af legetøjskasserne var det helt afgørende for Dorthe at alliere sig med fagpersoner, og at disse fagpersoner ønskede at bidrage frivilligt.
“Eksperternes frivillighed er afgørende for troværdigheden af konceptet. Det er vigtigt for mig, at der ikke er en interessekonflikt i deres arbejde med legetøjskasserne. Og heldigvis er det lykkes os at finde mange dygtige fagpersoner med hjertet på det rette sted. Jeg er både stolt og taknemmelig over, at vores dygtige ekspertpanel frivilligt hjælper os.
Leg spiller en betydelig rolle i udviklingen af børns hjerne i de første leveår. Derfor er det vigtigt at prioritere legen og skabe et trygt rum, hvor børn frit kan udforske og lære om verden. Dorthe ønskede, at skabe et koncept, hvor der var plads til at børn kunne opleve, prøve, røre og lege for at lære, hvordan verdenen fungerer. Med DearBabys legetøjskasser ønskede Dorthe at skabe gode betingelser for legen ved at tilbyde børn alderssvarende legetøj, som de har forudsætninger for at forstå.
Det var ligeledes vigtigt, at konceptet ikke opfordrede til overforbrug af legetøj. Derfor giver det god mening at leje legetøj frem for at købe. Det betyder nemlig, at flere børn kan få glæde af det bedste legetøj, når det er mest relevant for barnets udvikling. I konceptet bliver legetøjet systematisk omfordelt, så brugen af hvert enkelt stykke legetøj forlænges. En vigtig sidegevinst ved konceptet er, at det minimerer fejlkøb. Barnet har glæde af legetøjet i 30 dage, og først herefter behøver forældrene tage stilling til, om de ønsker at investere i legetøjet. På den måde er konceptet en gevinst for både barnet, forældrene og miljøet.
Nyheder i DearBaby
Siden lanceringen af legetøjskasser er der sket meget hos DearBaby. DearBaby er nu også en webshop, hvor ikke-medlemmer kan købe de udvalgte produkter fra legetøjskasserne. Herudover har DearBaby taget flere produkter i sortiment, som de alle kan står inde for. Alle legesager er særligt udvalgt til børn fra 0 til 4 år, og med fokus på høj legeværdi.
I starten af 2024 startede DearBaby på udlejning af udstyr, som giver særlig god mening for forældre i deres barns første leveår.
MØD TEAM DEARBABY
Dorthe Klitgaard
Founder & CEO
Joen Rosenmeier
Partner & Økonom
Martina Dam Karlsen
Kommunikationsansvarlig
Christina Cliff
Web- og Administration
Michelle Mosbjerg
Salgs- og Marketingkoordinator
Bente Thomsen
'Det Sirlige Pakkeri'
Anette Kock
Team Clean
Sendes Taheri
Team Clean
Walther
Maskot & Hyggespreder
Vi trækker lod HVER MÅNED blandt alle tilmeldte!
Modtag unikke rabatter og viden om dit barns udvikling.