fbpx
Dankort logo Visa logo Mastercard logo MobilePay logo Anyday logo 1
Bestil inden kl 16 og vi sender i dag - Gælder alle hverdage
Menu

FAQ

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om enten leje af vores legetøjskasser, leje af udstyr eller generelle spørgsmål om køb i shoppen.

Hvordan køber jeg legetøj fri fra legetøjskasserne?

Det er let at købe fri med Mobile Pay

Det er vigtigt, at du registrerer frikøb, inden du indleverer legetøjskassen i pakkeshoppen.

Du modtager en mail 4-6 dage, inden du skal ombytte med link til frikøb.

I mailen finder du et link til at betale for det legetøj, som du beholder. Mailen har titlen: Alt i en mail, da din returlabel og link til bedømmelse af legetøjet også er heri.
Følg linket og vælg det legetøj, som du ønsker at beholde. Du betaler nemt via Mobile Pay. Du modtager efterfølgende en faktura på mail.

  • Prisen for det enkelte stykke legetøj er oplyst på “køb fri” siden og på den medfølgende seddel om barnets udvikling, som altid er i kassen.
  • Påmindelse om frikøb vil blive faktureret 49 kr. i administrationsomkostninger, da vi ikke kan behandle din returkasse før frikøb er registreret.
Kan jeg købe det udstyr, som jeg lejer af jer?

Ja. Indenfor de første 3 måneder.

Ønsker du at eje dit lejeprodukt, kan du sagtens købe det fri indenfor 3 måneder.

Log ind på din konto > gå under abonnement  > og vælg det produkt, som du ønsker at købe fri. Herefter kan du gå direkte til betaling for at købe produktet. Den leje, som du allerede har betalt for produktet, fratrækkes vejl. udsalgspris. Din leje af produktet ophører automatisk, når du har købt produktet fri.

Ønsker du ikke at købe dit lejeprodukt fri, kan du leje det, så længe du ønsker.

Hvordan returnerer jeg mit lejede udstyr?

Lejer du en slyngevugge eller andet babyudstyr (ikke legetøjskasserne) returnerer du på følgende måde:

Når du er færdig med udstyret, kan du nemt returnere det igen, og du slipper for besværet ved at skulle opbevare eller sælge det videre.

Sådan gør du:

  • Log ind på din konto og opsig lejen for det ønskede produkt.
  • Pak produktet forsvarligt ind. Genanvend gerne emballagen du modtog produktet i.
  • Køb din returlabel til 49 kr. HER (du behøver ikke en printer. Skriv e-label code direkte på pakken).
  • Indlever pakken i en DAO pakkeshop (Husk at få en kvittering for indleveringen).

Ønsker du at bruge et andet fragtfirma, skal pakken sendes til:

DearBaby
Lyngvej 4
9000 Aalborg

Returvarer modtages ikke, hvis de er sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.

Lejeproduktet skal fysisk være hos os senest en uge efter din lejeperiode er ophørt. Er dette ikke tilfældet, fortsætter din lejeperiode automatisk. Hvis du returnerer et produkt før udløb af din lejeperiode, bliver du ikke refunderet for de resterende dage, fordi du betaler pr. måned. Dit abonnement bliver først endeligt afsluttet, når alle dele til lejeproduktet er returneret.

Hvordan kan jeg returnere en vare, som jeg har købt på jeres webshop?

Du kan købe din returlabel hos os.

Du bestiller din returlabel HER. Du vil straks efter din betaling modtage en e-mail med en pakkelabel til din returforsendelse og en kvittering for dit køb. Du kan printe din label eller blot skrive den 9 cifrede E-label kode direkte på kassen med tusch. Det er vigtigt, at du fjerner den gamle stregkode fra kassen, da du ellers risikerer at få kassen retur. Returpakker kan afleveres i hvilken som helst DAO-pakkeshop. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Når pakken kommer retur til os, refunderes pengene på det kort/betalingsmiddel, der er brugt ved bestillingen.



Kan jeg fortryde købet af en returlabel?

Ja.

Der gives 14 dages fuld returret fra købstidspunktet for ubrugte pakkelabels. En pakkelabel er brugt, når den har modtaget en scanning ved indlevering til transportørens service point eller på anden vis er overdraget til transportøren.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement på legetøjskasserne?

Allerførst – ØV.

Men vi håber selvfølgelig, at du vender retur🤎

Du kan opsige dit abonnement ved at skrive til os på mailen eller chatten. Du skal senest opsige dit abonnement 10 dage inden din næste levering

Hvis din registrerede termins/fødselsdato eksempelvis er d. 21.07.22, skal du senest opsige d. 11. i måneden, hvis du ikke ønsker at modtage den næste kasse.

Skriver du til os i weekenden, kan svartiden være længere end normalt. Men din opsigelse vil selvfølgelig altid registreres fra den dato, du skriver til os. Du modtager en returlabel til din sidste kasse 4-6 dage inden din lejeperiode stopper.

Er du i tvivl, så har du altid mulighed for at sætte dit medlemskab i bero i op til 3 måneder.

Kan jeg sætte et abonnement i bero?

Ja, på legetøjskasserne, men ikke på leje af udstyr.

Abonnerer du på vores legetøjskasser kan du sætte medlemskabet i bero i op til 3 måneder. Dit ønske om bero skal varsels 10 dage inden din *normale leveringsdag.

*Hvis din registrerede termins/fødselsdato eksempelvis er d. 21.07.22, vil d. 21. i hver måned være din normale ombytningsdag, og du bør senest opsige d. 11. i måneden, hvis du ikke ønsker at modtage den næste kasse.

Skriver du til os i weekenden, kan svartiden være længere end normalt. Men din henvendelse vil selvfølgelig altid gælde fra den dato, du skriver til os.

Har du et abonnement på leje af babyudstyr, så giver det bedste mening at du blot opsiger abonnementet.

Kan jeg få medlemspriser på jeres webshop?

Ja. Alle medlemmer får medlemspriser på shoppen.

Hvis du har et abonnement på lejetøjskasser eller abonnerer på vores babyudstyr, så kan du få del i alle vores medlemspriser på shoppen.

Du skal være logget ind for at kunne bestille til medlemspris. Få blandt andet 20% på Liewood, Mushie, Playgro, Lamaze, Oli & Carol, Kid’s Concept, FRIGG, by KlipKlap og Connetix. Du får også rabat på række særligt udvalgte ydelser fra vores eksperter og andre samarbejdspartnere.

Du logger ind på din profil HER – find dine medlemsfordele og rabatkoder på din profil under > Medlemsfordele.

Læs mere om dine medlemsfordele HER

Medlemspriserne kan ikke kombineres med andre rabatter, som eksempelvis din voucher for bedømmelse af legetøjskasserne.

Hvad sker der, hvis jeg mister en dims til legetøjet, som jeg har lejet af jer?

Køb det fri og få refunderet beløbet, når dimsen dukker op.

Abonnerer du på vores legetøjskasser, og kan du ikke finde alle delene inden ombytningen? Så er det bedst, at du frikøber legetøjet, så vi ikke skal opbevare produkter, som er mangelfulde. Vi refunderer gerne hele beløbet, når den manglende dims dukker op, og vi har modtaget det fulde sæt. Dette bør ske seneste 30 dage efter. Du er velkommen til at medsende legetøjet i den næste legetøjskasse. Så sparer du fragten.

Det er også okay, at du returnerer den manglende del måneden efter, hvis du kontakter os og lader os vide, at der mangler noget i din returkassen. Så kan vi registrere dette på forhånd og undgå at returprocessen sænkes. I nogle tilfælde har vi en ekstra dims på hylden, og så løser vi det, uden at du faktureres. Men som hovedregel, vil du blive faktureret for legetøj ,der kommer retur og er mangelfuldt. Det skyldes, at vi ikke kan købe løsdele hos vores leverandører, og legetøjet vil derfor ikke kunne bruges i konceptet igen.

Du vil altid kun blive opkrævet medlemsprisen for produktet. Prisen er oplyst på køb fri-siden.

Vi sender gerne det mangelfulde legetøj tilbage til dig, hvis du allerede har sendt det retur til os. Dette koster 49 kr. i fragt.

Kontakt os på telefon 2512 0007 eller e-mail: info@dearbaby.dk og lad os det vide.

Hvordan vasker jeg min lejede slyngevugge?

Ved 30 grader håndvask UDEN brug af parfume og tørretumbling.

I tilfælde af uheld, hvor du har brug for at vaske din lejede slyngevugge, skal det gøres ved 30 grader håndvask UDEN brug af parfume og tørretumbling. Rengøring af slyngevuggen skal altid følge denne vaskeanvisning. Vi sikrer altid, at slyngevuggen er vasket og klar til brug, når du modtager den. Det er derfor kun i tilfælde af lidt større uheld, at du selv bør vaske slyngevuggen. 

Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du kontakter os på telefon 2512 0007 eller e-mail: info@dearbaby.dk

Fortæl mig mere om ombytningen af legetøjskasserne..

Ombytning trin for trin.

Vi leverer dine legetøjskasser i den pakkeshop, du har valgt ved tilmelding, og det er her du ombytter din legetøjskasser hver måned.

  1. Du modtager en returblanket på mail ca. 4 dage inden din næste kasse
  2. Når din legetøjskasse er klar til afhentning i pakkeshoppen, modtager du en besked fra dao.
  3. Du indleverer din nuværende legetøjskasse i samme ombæring, som du afhenter den nye. (du vil bliver opkrævet ekstra, hvis du beholder 2 kasser samtidig, da din leje kun gælder leje af en lejetøjskasse pr. måned)
  4. Du bør ombytte senest 2 dage efter din nye legetøjskasser er klar til afhentning, så vi kan opretholde et cirkulært flow i konceptet.

Print eller brug labelless-code:

Du kan vælge at printe din returlabel eller at skrive den 9 cifrede E- label code direkte på kassen med tusch. Koden finder du nederst til hjørne på din returlabel.
Husk at fjerne den gamle pakkelabel fra kassen, da du ellers vil få kassen retur fra dao.

Sørg altid for at få en kvittering på, at du har indleveret din returpakke (den kommer oftest direkte på din mail). Ansvaret for pakken og dens indhold er dit, indtil du har kvittering på, at du har indleveret pakken. Først herefter overgår ansvaret til dao.

Skriv til os i chatten eller send os en mail, hvis du er i tvivl om, hvordan du ombytter.

Tilbyder I henvisningsrabat på jeres abonnementer?

Ja, det gør vi.

Som medlem kan du få 50% på en måneds leje, når du henviser en ven, som tilmelder sig konceptet. Din ven skriver blot dit navn i kommentarfeltet, når han eller hun tilmelder sig, og herefter får I BEGGE 50% på en måned leje.

Skriv til os i chatten eller på mail, hvis du har spørgsmål.

Fortæl mig mere om rengøring af legetøjet.

Vi rengør altid legetøjet grundigt.

Vi rengør altid legetøjet grundigt, inden det sendes ud til en ny familie, så du trygt kan lade dit barn lege med legetøjet. Vi anvender rengøringsmidlet Super Opvask Svane, som er særligt velegnet til anvendelse af rengøring af legetøj til børn under 3 år, da det forventes, at de putter tingene i munden.

Rengøringsmidlet, Super Opvask Svane, er anbefalet af daginstitutioner i Aalborg Kommune, som er underlagt specifikke restriktioner i forbindelse med rengøring under COVID-19 forhold. Rengøringsmidlet er af høj kvalitet og særligt egnet til manuel rengøring. PH-værdien i rengøringsmidlet er 7,4, og det indeholder hverken parfume eller skadelig kemi. Super Opvask Svane er svanemærket.

Vi følger altid rengøringsanvisningerne for det enkelte stykke legetøj, så alt legetøjet rengøres forsvarligt og ikke tager skade.

OBS. Hvis du får behov for at rengøre legetøjet, så tør produktet af med en fugtig klud med parfumefri sæbe. Det er dog vigtigt, at der ikke trænger vand ind i produktet, fordi der kan dannes mug og dermed bakterier. Du må derfor ikke nedsænke legetøjet i vand eller skolder det (med mindre produktet egner sig til det). Du kan altid kontakte os, hvis du er i tvivl.

 

Skal jeg selv regngøre legetøjet fra legetøjskasserne?

Nej. Det klarer vi hver gang.

Men DearBaby Care Guide giver dig tips til, hvordan du passer på legetøjet. Care guiden medfølger i dine første legetøjskasser, og vi bedre dig hjælpe os med at passe godt på legetøjet.

Vores tommelfingerregel er, at du skal sende produkterne retur i en stand, som du selv ville være tilfreds med at modtage dem i.

Hvad kan du gøre:

  • Bøger og mad er en dårlig kombi, fordi mad laver fedtpletter i bøgerne, og vi kan derfor ikke rengøre dem, uden at ødelægge dem yderligere.
  • Undgå at skolde eller sænke legetøjet ned i vand.
  • Brug i stedet en fugtig klud med mild sæbe, hvis der er behov for at rengøre legetøjet.
  • Vi kan ikke tage legetøj retur, som indeholder vand, da vi ikke kan rengøre det forsvarligt, og fordi der er risiko for dannelse af mug. Vi kan derfor ikke bruge produktet i konceptet igen, og du vil blive faktureret medlemsprisen for produktet.

Ridser og skrammer en del af konceptet.

Men for at passe så godt som muligt på legetøjet, er det vigtigt, at du ved returnering pakker legetøjet forsvarligt ind med tilstrækkeligt papir imellem. Du kan genbruge kassen og papiret, som legetøjet blev leveret i. Vi foretrækker, at du ikke benytter avispapir til indpakning, da tryksværten smitter af på legetøjet.

Sammen sikrer vi, at legetøjet holder længere, og at flest mulige familier får glæde af det. Vi er afhængige af at kunne genbruge legetøjet, for at vores bæredygtige forretningsmodel kan give mening.

Noget legetøj leveres i en økologisk bomuldspose for at beskytte det bedst muligt. Det er derfor vigtigt, at legetøjet også returneres i bomuldsposen. Alternativt kan bomuldsposen købes for 19 kr.

Kontakt os på mail, telefon eller i chatten, hvis du har spørgsmål.

Få din shopordre leveret gratis i næste legetøjskasse

Få gratis levering

Køber du produkter på vores webshop kan du få ordren leveret fragtfrit, uanset ordrens størrelse, hvis du vælger forsendelsesmetoden Send i næste legetøjskasse. 

Ønsker du at modtage din bestilling inden, vælger du blot DaoSHOP eller DaoHOME og faktureres den oplyste forsendelsespris.

Kan jeg få pengene retur på PRE-LOVED legetøj?

Vi giver ikke pengene retur, men du kan ombytte det til noget andet.

Fortryder du dit køb inden for tre dage efter leveringsdatoen, hjælper vi dig gerne med at finde et alternativ i shoppen.

Det brugte legetøj har brugsspor, og der må forventes skrammer og ridser.

Handler du derimod nye produkter, kan du returnere legetøjet inden for 14 dage og få pengene retur. Legetøjet skal naturligvis være ubrugt og i original emballage.

Vi hjælper gerne med en returlabel til fortrudt køb af nye og brugte varer. Prisen for en returlabel er 49 kr. og kan købes HER. Du modtager din returlabel på mail.

Læs mere om din returret HER.

Hvad får jeg for at bedømme legetøjet i legetøjskasserne ?

DearBaby belønner dig med en voucher på 20% rabat til webshoppen.

Du modtager automatisk en voucher på mail, hver gang du har bedømt 6 legetøjskasser.

Vidste du?

At du kan bruge din voucher til at købe gavekort til abonnementet og på den måde opnå rabat på dit medlemskab.

Voucheren fungerer som en rabatkode, som du kan tilføje ved betalingen af ordrer på min. 400 kr. Din voucher kan ikke kombineres med tilbudspriser, produkter med medlemspriser eller til at købe legetøjet fri fra kasserne, da priserne allerede er nedjusterede.

Gavekort

Gavekort til DearBaby abonnement er gyldigt i 5 år og kan konverteres til et gavekort til shoppen. Har du fået et gavekort til abonnementet, dækker gavekortet betalingen for det antal måneder, som er angivet på gavekortet. Når dit gavekort er opbrugt, fortsætter dit abonnement automatisk til 369 kr/md, som trækkes på det betalingskort, som du har angivet ved tilmelding.

Pengene gives ikke retur på gavekort købt efter d. 5. juni 2023.

Mit barn har lavet skader på legetøjet. Hvad gør jeg?

Vi ved godt, at legetøj indimellem har en hård medfart. Men du skal ikke bekymre dig. Ridser og skrammer er en del af konceptet.

Er legetøjet ødelagt?
Så kontakt os på telefon eller mail. Noget legetøj vil naturligvis gå i stykker, fordi det er blevet slidt, og du vil ikke blive faktureret for produktet. Men hvis legetøjet eksempelvis nedsænkes i vand eller en bog rives i stykker, vil du blive faktureret for produktet, da vi ikke kan bruge det i konceptet igen. Prisen for produktet vil altid være den oplyste medlemspris, som du finder via køb fri-linket.

Du er altid velkommen til at kontakte os på 2512 0007 eller e-mail: info@dearbaby.dk hvis du er i tvivl.

Hvornår er min ombytningsdato, når jeg abonnerer på jeres legetøjskasser?

Din ombytning tager udgangspunkt i din termins-/fødselsdato.

Et eksempel: Hvis din registrerede termins/fødselsdato er d. 21.07.22, vil du få leveret næste legetøjskasse lige omkring d. 21. hver måned. På den måde passer det med, at I altid får nyt legetøj, når jeres barn fylder en ny måned.

Du vil dermed skulle ombytte lige omkring den samme dato hver måned.

Falder din normale leverings-/ombytningsdato efter en periode med en eller flere helligdage, kan det forlænge leveringstiden. Selvom dao leverer de fleste dage i året, så holder mange kiosker lukket på helligdage, hvilket betyder at pakkerne ikke kan leveres til kiosken/ pakkeshoppen.

Der kan dermed ske forsinkelser på grund af travlhed efter helligdage, men oftest vil det kun betyde en dags forsinkelse. Oftest prioriterer vi at sende pakkerne inden helligdagene.

Er du I tvivl, eller oplever du forsinkelser på mere end 4 dage i henhold til din terminsdato, så kontakt dao på telefon: 72 33 08 00 eller DearBaby på telefon: 2512 0007, mail: info@dearbaby.dk eller skriv til os i chatten. Vi efterlyser pakken, så snart vi hører fra dig.

Konceptet starter ved 2 måneder, og din abonnementsbetaling trækkes først når jeres legetøjskasse bliver afsendt. Du kan derfor sagtens tilmelde dig under din graviditet uden at skulle betale forud.

Kan jeg købe med EAN?

Ja, det er muligt at købe med EAN nummer.

Du placerer din ordre på normal vis ved at lægge varer i indkøbskurven. Når du går til betalingssiden, kan du vælge ‘Betaling med EAN’ og her taster du institutionens/kommunens EAN nummeret i feltet. Vi sender efterfølgende en elektronisk faktura til institutionen/kommunen via virk.dk.

Har du brug for hjælp, så sidder vi klar på tlf. 2512 0007 og mail: info@dearbaby.dk



Kan jeg shoppe uden medlemskab?

Ja. Du kan sagtens handle på DearBabys shop uden medlemskab.

Vores shop er til dig, der ønsker at eje frem for at leje. På shoppen finder ud særligt udvalgt legetøj til de mindste. Vi deler favoritterne fra konceptet, så alle kan få glæde af vores undersøgelser af alderssvarende legetøj og legeværdi.

Vi tilbyder fri fragt ved køb over 600 kr.

Adresseændring og valg af ny pakkeshop

Skal du flytte?

Ønsker du at ændre din adresse permanent, skal du logge ind på din profil og vælge Adresse & Pakkeshop i menuen. Husk at vælge en ny dao pakkeshop nær din nye adresse.

Har du lyst til at få legetøjskassen med på ferie i Danmark, så sender vi selvfølgelig din legetøjskasse til en anden adresse end din hjemadresse. Det kunne eksempelvis være jeres sommerhusadresse.

Midlertidig ændring af pakkeshop:

  • Log ind på din profil HER
  • Vælg Adresse & Pakkeshop i menuen, hvorefter du kan skifte til en midlertidigt pakkeshop.
  • Husk at vælge en dato for, hvor længe den midlertidige pakkeshop gør sig gældende.
  • Hvis du ønsker at ændre pakkeshop permanent, gøres dette også her.
  • Du skal foretage dine ændringer senest 7 dage inden din normale ombytningsdato (denne er baseret på din registrerede fødsels-/terminsdato). Et eksempel: Hvis din registrerede termins/fødselsdato er d. 21.07.22, vil du få leveret næste legetøjskasse lige omkring d. 21. hver måned

Ved at registrere ændringen i tide sikrer du, at dao får denne oplysning igennem vores system.

Skriv til os på chatten eller på mail, hvis du er i tvivl.

Billede footer Martina
Fik du ikke besvaret dit spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Kontakt