FAQ
Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om leje af udstyr, DearBabys Legetøjskasser eller generelle spørgsmål omkring køb i shoppen.
Ja! Vælger du at købe produktet, får du de penge, du har betalt i lejeperioden fratrukket.
Hvis du ønsker at overtage et lejet produkt, kan du nemt gøre det.
Sådan gør du:
- Log ind på din profil på vores hjemmeside
- Gå under > Abonnement
- Klik på > SE
- Her kan du se den pris du skal betale for at frikøbe dit lejeprodukt. Frikøbsprisen er vejledende udsalgspris minus dine samlede lejeudgifter.
- Betal og behold dit lejeprodukt!
- Din abonnement afsluttes herefter automatisk.
Ønsker du ikke at købe dit lejeprodukt fri, kan du leje det, så længe du ønsker.
Nej.
Vi anbefaler ikke, at du kombinerer udstyr fra Moonboon og Membantu, da de enkelte dele er designet og sikkerhedstestet til at fungere med eget brand.
Kombineres dele fra de to brands, kan man risikere at ødelægge udstyret, da de enkelte dele er udviklet specifikt til at passe sammen inden for samme brand. Derfor vil vi ikke kunne stå inde for sikkerheden.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 2512 0007 eller info@dearbaby.dk.
Du kan også tage direkte kontakt til Membantu eller Moonboon, hvis du har spørgsmål om produkternes funktioner.
Lejer du en slyngevugge eller andet babyudstyr (ikke legetøjskasserne) returnerer du på følgende måde:
Når du er færdig med udstyret, kan du nemt returnere det igen.
Sådan gør du:
- Log ind på din konto og opsig lejen for det ønskede produkt.
- Pak produktet forsvarligt ind. Genanvend emballagen du modtog produktet i.
- Køb din returlabel til 49 kr. via DearBaby.dk (du behøver ikke en printer. Ved dao kan du blot skrive e-label code direkte på pakken, ved GLS kan du vise QR koden hos pakkeshoppen, så printer de din label).
- Indlever pakken i en DAO eller GLS pakkeshop, alt afhængigt af hvilken fragtfirma du har valgt (Husk at få en kvittering for indleveringen).
Ønsker du at bruge et andet fragtfirma, er returneringen på eget ansvar. Husk at få en kvittering for indleveringen og send den efterfølgende til os på info@dearbaby.dk, så vi kan se, at du har indleveret til tiden.
Pakken skal sendes til:
DearBaby
Lyngvej 4
9000 Aalborg
Returvarer modtages ikke, hvis de er sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.
Vær opmærksom på…
- Produktet skal senest indleveres i en pakkeshop på den dato, hvor din leje udløber, dvs. inden næste måneds leje trækkes.
- Din betaling fortsætter automatisk, indtil vi har lejeproduktet i vores besiddelse, og det er tjekket igennem for mangler og skader. Herefter afsluttes din leje endeligt, og du refunderes for den ekstra leje, hvis du har indleveret lejeproduktet til tiden, og der ingen mangler er – refunderingen kan tage op til 30 dage..
- Hvis du returnerer et produkt før udløb af din lejeperiode, refunderes du ikke for de resterende dage, fordi du betaler pr. måned.
- Hvis du mangler at aflevere en eller flere dele, fortsætter du med at betale leje, indtil vi har modtaget de manglende dele. Du har også mulighed for at erstatte den manglende del i de tilfælde, hvor vi kan anskaffe enkelte dele hos vores leverandør. Kontakt os på info@dearbaby.dk eller 2512 0007, så vi kan hjælpe dig.
Ved 30 grader håndvask UDEN brug af parfume og INGEN tørretumbling.
Vi sikrer altid, at vuggen er vasket og klar til brug, når du modtager den. Det er derfor kun i tilfælde af lidt større uheld, at du selv bør vaske vuggen.
I tilfælde af uheld, hvor du har brug for at vaske din lejede slyngevugge under din lejeperiode, skal det gøres ved 30 grader håndvask UDEN brug af parfume og INGEN tørretumbling. Rengøring af slyngevuggen skal altid følge denne vaskeanvisning.
Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du kontakter os på telefon 2512 0007 eller info@dearbaby.dk
Du modtager du en mail med link til frikøb af legetøjet
Mailen modtager du altid 4-6 dage inden du skal ombytte til næste legetøjskasse. Prisen for det enkelte stykke legetøj er altid oplyst på den medfølgende forældreguide, som er med i kassen.
Mailen har titlen: Alt i én mail. Kan du ikke finde mailen, anbefaler vi, at du tjekker din spammappe. Kontakt os, hvis du ikke kan finde den, så hjælper vi dig. 2512 0007 eller på info@dearbaby.dk
- Du bør altid registrere dine frikøb inden du indleverer din legetøjskasse i pakkeshoppen, således vores returproces kan fungere optimalt.
- Klik på linket og vælg det legetøj, som du ønsker at beholde.
- Betal nemt via MobilePay.
- Du modtager efterfølgende en faktura på mail.
- Legetøjet er nu dit!
Hvad skal du være opmærksom på…
- Du kan ikke beholde legetøj, som du ikke har købt fri.
- Påmindelse om frikøb faktureres med 49 kr. som trækkes over dit medlemskab.
- Noget legetøj leveres i en bomuldspose, som altid skal sendes retur, medmindre den også købes fri.
Giv os besked hurtigst muligt
Har du fundet den manglende del, kan du returnere den i næste kasse. Men giv os besked hurtigst muligt, så vi kan registrere det på din returkasse, så vores returproces ikke forsinkes.
Du kan IKKE finde delen:
I nogle tilfælde har vi en ekstra dele på hylden, og så løser vi det, uden at du faktureres.
Har vi ikke ekstra dele, vil du blive faktureret for legetøjet. Det skyldes, at vi ikke kan købe løsdele hos vores leverandører, og legetøjet vil derfor ikke kunne bruges i konceptet igen. Produktet sendes retur til dig i din næste legetøjskasse, hvis du ønsker.
Du vil altid kun blive opkrævet medlemsprisen for produktet. Prisen er oplyst på køb fri-siden.
Kontakt os på telefon 2512 0007 eller info@dearbaby.dk
Vi ved godt, at legetøj indimellem har en hård medfart. Men du skal ikke bekymre dig. Ridser og skrammer er en del af konceptet.
Er legetøjet ødelagt?
Så kontakt os på telefon eller mail. Noget legetøj vil naturligvis gå i stykker, fordi det er blevet slidt, og du vil ikke blive faktureret for produktet.
Hvis batteridrevet legetøjet eksempelvis nedsænkes i vand eller en bog rives i stykker, vil du blive faktureret for legetøjet, da vi ikke kan bruge det igen. Prisen for produktet vil altid være den oplyste medlemspris, som du finder via køb fri-linket.
Du er altid velkommen til at kontakte os på 2512 0007 eller e-mail: info@dearbaby.dk hvis du er i tvivl.
Ombytning trin for trin
Vi leverer dine legetøjskasser i den pakkeshop, du har valgt ved tilmelding, og det er her du ombytter dine legetøjskasser hver måned.
- Du modtager en returblanket via mail ca. 4 dage inden din næste kasse
- Når din legetøjskasse er klar til afhentning i pakkeshoppen, modtager du en besked fra DAO eller GLS.
- Du indleverer din nuværende legetøjskasse i samme ombæring, som du afhenter den nye.
- Du skal ombytte senest 2 dage efter din nye legetøjskasser er klar til afhentning, så vi kan opretholde et cirkulært flow i konceptet.
- Hvis du returnerer en legetøjskasse før udløb af din lejeperiode, refunderes du ikke for de resterende dage, fordi du betaler pr. måned.
Print, brug labelless-code (DAO) eller QR-kode (GLS):
Du kan vælge at printe din returlabel eller ved brug af DAO som fragtmetode kan du blot skrive e-label code direkte på pakken, ved GLS kan du vise QR-koden hos pakkeshoppen, så printer de din label.
Husk at fjerne den gamle pakkelabel fra kassen, da du ellers vil få kassen retur.
Sørg altid for at få en kvittering på, at du har indleveret din returpakke (den kommer oftest direkte på din mail). Ansvaret for pakken og dens indhold er dit, indtil du har kvittering på, at du har indleveret pakken. Først herefter overgår ansvaret til DAO eller GLS.
Skriv til os i chatten eller send os en mail, hvis du er i tvivl om, hvordan du ombytter.
Din ombytning tager udgangspunkt i din termins-/fødselsdato
Et eksempel: Hvis din registrerede termins/fødselsdato er d. 21.07.22, vil du få leveret din legetøjskasse lige omkring d. 21. hver måned. På den måde passer det med, at I altid får nyt legetøj, når jeres barn fylder en ny måned.
Du vil dermed skulle ombytte lige omkring den samme dato hver måned. Vi anbefaler altid, at du indleverer din legetøjskasse i samme ombæring, som du henter den nye. Det cirkulære flow er nemlig et afgørende element for at kunne opretholde den bæredygtige værdi i konceptet. Du skal indlevere den gamle senest to dage efter den nye legetøjskasse er klar til afhentning.
Du får altid tilsendt din returlabel via mail.
Har du ikke mulighed for at ombytte inden for to dage (hvis du eksempelvis skal på ferie), skal du kontakte os hurtigst muligt på tlf. 2512 0007 eller info@dearbaby.dk så vi kan finde en løsning.
Hvis du returnerer en legetøjskasse før udløb af din lejeperiode, refunderes du ikke for de resterende dage, fordi du betaler pr. måned.
OBS: Helligdage
Falder din normale leverings-/ombytningsdato efter en periode med en eller flere helligdage, kan det forlænge leveringstiden. Selvom DAO og GLS leverer de fleste dage i året, så holder mange kiosker lukket på helligdage, hvilket betyder at pakkerne ikke kan leveres til kiosken/pakkeshoppen.
Der kan dermed ske forsinkelser på grund af travlhed efter helligdage, men oftest vil det kun betyde en dags forsinkelse. Oftest prioriterer vi at sende pakkerne inden helligdagene.
Er du I tvivl, eller oplever du forsinkelser på mere end 4 dage i henhold til din terminsdato, så kontakt DAO på telefon: 72 33 08 00, GLS på telefon: 76 33 11 11 eller DearBaby på: 25 12 00 07, info@dearbaby.dk eller skriv til os i chatten. Vi efterlyser pakken, så snart vi hører fra dig.
DearBabys aldersbestemte legetøjsabonnement starter ved 2 måneder, og din abonnementsbetaling trækkes først når jeres legetøjskasse bliver afsendt. Du kan derfor sagtens tilmelde dig under din graviditet uden at skulle betale forud.
Allerførst – ØV!
Men vi håber selvfølgelig, at du vender retur🤎
Du kan opsige dit abonnement ved at sende os en mail. Du skal senest opsige dit abonnement 10 dage inden din næste levering.
Hvis din registrerede termins-/fødselsdato eksempelvis er d. 21.07.22, skal du senest opsige d. 11. i måneden, hvis du ikke ønsker at modtage den næste kasse.
Skriver du til os i weekenden, kan svartiden være længere end normalt. Men din opsigelse vil selvfølgelig altid registreres fra den dato, du skriver til os. Du modtager en returlabel til din sidste kasse 4-6 dage inden din lejeperiode stopper. Din sidste kasse skal indleveres i en pakkeshop senest på den termins-/fødselsdato, du registrerede ved tilmelding.
Din betaling fortsætter automatisk, indtil vi har fået legetøjskassen retur og tjekket, at alt er ok. Herefter afsluttes dit abonnement endeligt, og vi refunderer den yderligere betaling.
Er du i tvivl, så har du altid mulighed for at sætte dit medlemskab i bero i op til 3 måneder.
Vi rengør altid legetøjet grundigt
Vi rengør altid legetøjet grundigt, inden det sendes ud til en ny familie, så du trygt kan lade dit barn lege med legetøjet. Vi anvender rengøringsmidlet Super Opvask Svane, som er særligt velegnet til anvendelse af rengøring af legetøj til børn under 3 år, da det forventes, at de putter tingene i munden.
Rengøringsmidlet Super Opvask Svane er anbefalet af daginstitutioner i Aalborg Kommune, som er underlagt specifikke restriktioner i forbindelse med rengøring under COVID-19 forhold. Rengøringsmidlet er af høj kvalitet og særligt egnet til manuel rengøring. PH-værdien i rengøringsmidlet er 7,4, og det indeholder hverken parfume eller skadelig kemi. Super Opvask Svane er svanemærket.
Vi følger altid rengøringsanvisningerne for det enkelte stykke legetøj, så alt legetøjet rengøres forsvarligt og ikke tager skade.
OBS. Hvis du får behov for at rengøre legetøjet, så tør produktet af med en fugtig klud med parfumefri sæbe. Det er dog vigtigt, at der ikke trænger vand ind i produktet, fordi der kan dannes mug og dermed bakterier. Du må derfor ikke nedsænke legetøjet i vand eller skolde det (med mindre produktet egner sig til det). Du kan altid kontakte os, hvis du er i tvivl.
Skal du flytte?
Ønsker du at ændre din adresse, skal du logge ind på din profil og vælge Adresse & Pakkeshop i menuen. Husk at vælge en ny pakkeshop nær din nye adresse.
Har du lyst til at få legetøjskassen med på ferie i Danmark, så sender vi selvfølgelig din legetøjskasse til en anden adresse end din hjemmeadresse. Det kunne eksempelvis være jeres sommerhusadresse.
Midlertidig ændring af pakkeshop:
- Log ind på din profil
- Vælg Adresse & Pakkeshop i menuen, hvorefter du kan skifte til en midlertidigt pakkeshop.
- Husk at vælge en dato for, hvor længe den midlertidige pakkeshop gør sig gældende.
- Hvis du ønsker at ændre pakkeshop permanent, gøres dette også her.
- Du skal foretage dine ændringer senest 7 dage inden din normale ombytningsdato (denne er baseret på din registrerede fødsels-/terminsdato). Et eksempel: Hvis din registrerede termins/fødselsdato er d. 21.07.22, vil du få leveret næste legetøjskasse lige omkring d. 21. hver måned
Ved at registrere ændringen i tide sikrer du, at DAO/GLS får denne oplysning igennem vores system.
Skriv til os på chatten eller på mail, hvis du er i tvivl.
DearBaby belønner dig med en voucher på 20% rabat til webshoppen.
Du modtager automatisk en voucher på mail, hver gang du har bedømt 6 legetøjskasser.
Vidste du?
At du kan bruge din voucher til at købe gavekort til abonnementet og på den måde opnå rabat på dit medlemskab.
Voucheren fungerer som en rabatkode, som du kan tilføje ved betalingen af ordrer på min. 400 kr. Din voucher kan ikke kombineres med tilbudspriser, produkter med medlemspriser eller til at købe legetøjet fri fra kasserne, da priserne allerede er nedjusterede.
Ja, på legetøjskasserne, men ikke på leje af udstyr.
Abonnerer du på vores legetøjskasser kan du sætte medlemskabet i bero i op til 3 måneder. Dit ønske om bero skal varsels 10 dage inden din *normale leveringsdag.
*Hvis din registrerede termins/fødselsdato eksempelvis er d. 21.07.22, vil d. 21. i hver måned være din normale ombytningsdag, og du bør senest opsige d. 11. i måneden, hvis du ikke ønsker at modtage den næste kasse.
Skriver du til os i weekenden, kan svartiden være længere end normalt. Men din henvendelse vil selvfølgelig altid gælde fra den dato, du skriver til os.
Har du et abonnement på leje af babyudstyr, så giver det bedst mening at du blot opsiger abonnementet.
Få gratis levering
Køber du produkter på vores webshop og er abonnent på legetøjskasser, kan du få ordren leveret fragtfrit, uanset ordrens størrelse, hvis du vælger forsendelsesmetoden ‘Send i næste legetøjskasse’
Ønsker du at modtage din bestilling inden, vælger du blot GLS eller DAO og faktureres den oplyste forsendelsespris.
Ja.
Der gives 14 dages fuld returret fra købstidspunktet for ubrugte pakkelabels. En pakkelabel er brugt, når den har modtaget en scanning ved indlevering til transportørens service point eller på anden vis er overdraget til transportøren.
Ja. Alle medlemmer får medlemspriser på shoppen.
Hvis du har et abonnement på legetøjskasser eller abonnerer på vores babyudstyr, så kan du få del i alle vores medlemspriser på shoppen.
Du skal være logget ind for at kunne bestille til medlemspris. Få blandt andet 20% på Mushie, Playgro, Lamaze, Kid’s Concept, FRIGG, by KlipKlap og Connetix. Du får også rabat på række særligt udvalgte ydelser fra vores eksperter og andre samarbejdspartnere.
Log ind på din profil – find dine medlemsfordele og rabatkoder på din profil under > Medlemsfordele.
Læs mere om dine medlemsfordele.
Medlemspriserne kan ikke kombineres med andre rabatter, som eksempelvis din voucher for bedømmelse af legetøjskasserne.
DearBaby Care Guide giver dig tips til, hvordan du passer på legetøjet. På den måde sikrer vi, at legetøjet holder længst muligt, og at flest mulige familier får glæde af det. Vi er afhængige af at kunne genbruge legetøjet, så vi kan opretholde et cirkulært flow i konceptet 🍃
Dit barn skal selvfølgelig have mest muligt glæde af legetøjet, og derfor er ridser og skrammer en del af konceptet. Vores tommelfingerregel er, at du skal sende produkterne retur i en stand, som du selv ville være tilfreds med at modtage dem i.
Rengøring er en vigtig del af DearBabys Legetøjskasser, så du trygt kan lade dit barn lege med produkterne.
- Bøger og mad er en dårlig kombi, fordi mad laver fedtpletter i bøgerne, og vi kan derfor ikke rengøre dem, uden at ødelægge dem yderligere.
- Undgå at skolde eller sænke legetøjet ned i vand. Brug i stedet en fugtig klud med mild sæbe, hvis der er behov for at rengøre legetøjet under din lejeperiode. Vi kan ikke tage legetøj retur, som indeholder vand, da vi ikke kan rengøre det forsvarligt, og fordi der er risiko for dannelse af mug. Vi kan derfor ikke bruge produktet i konceptet igen, og du vil blive faktureret medlemsprisen for produktet.
- Forsvarlig retur. For at passe så godt som muligt på legetøjet er det vigtigt, at du ved returnering pakker legetøjet forsvarligt ind med tilstrækkeligt papir imellem. Du kan genbruge kassen og papiret, som legetøjet blev leveret i. Vi foretrækker, at du ikke benytter avispapir til indpakning, da sværten kan smitte af på legetøjet. Ofte leveres legetøjet i en økologisk bomuldspose for at beskytte det bedst muligt. Det er derfor vigtigt, at legetøjet også returneres i bomuldsposen. Alternativt kan bomuldsposen købes via frikøbslinket.
Kontakt os hvis du har spørgsmål på tlf. 2512 0007 eller info@dearbaby.dk.
Ja, du kan sagtens handle på DearBabys shop uden medlemskab!
Vores shop er til dig, der ønsker at eje frem for at leje. På shoppen finder ud særligt udvalgt legetøj til de mindste. Vi deler favoritterne fra konceptet, så alle kan få glæde af vores undersøgelser af alderssvarende legetøj og legeværdi.
Vi tilbyder fri fragt ved køb over 600 kr.
Ja, det er muligt at købe med EAN nummer.
Du placerer din ordre på normal vis ved at lægge varer i indkøbskurven. Når du går til betalingssiden, kan du vælge ‘Betaling med EAN’ og her taster du institutionens/kommunens EAN nummeret i feltet. Vi sender efterfølgende en elektronisk faktura til institutionen/kommunen via virk.dk.
Har du brug for hjælp, så sidder vi klar på tlf. 2512 0007 og mail: info@dearbaby.dk
Gavekort til DearBaby abonnement er gyldigt i 3 år. Har du fået et gavekort til abonnementet, dækker gavekortet betalingen for det antal måneder, som er angivet på gavekortet. Når dit gavekort er opbrugt, fortsætter dit abonnement automatisk til 369 kr/md, som trækkes på det betalingskort, som du har angivet ved tilmelding.
Gavekort til DearBabys shop er gyldigt i 3 år efter køb og kan bruges på alle varer i shoppen.
Pengene gives ikke retur på gavekort købt efter d. 5. juni 2023.
Vi giver ikke pengene retur, men du kan ombytte det til noget andet.
Fortryder du dit køb inden for tre dage efter leveringsdatoen, hjælper vi dig gerne med at finde et alternativ i shoppen.
Det brugte legetøj har brugsspor, og der må forventes skrammer og ridser.
Handler du derimod nye produkter, kan du returnere legetøjet inden for 14 dage og få pengene retur. Legetøjet skal naturligvis være ubrugt og i original emballage.
Vi hjælper gerne med en returlabel til fortrudt køb af nye og brugte varer. Prisen for en returlabel er 49 kr. og kan købes her. Du modtager din returlabel på mail.
Du kan købe din returlabel hos os.
Du har returret på nye varer købt i shoppen hos DearBaby. Fortrydelse skal anmeldes til DearBaby pr. mail på info@dearbaby.dk senest 14 dage efter købet.
Ligeledes skal varen sendes retur til DearBaby senest 14 dage efter købet. Varen skal være i original emballage og må ikke have tegn på slid, skader, pletter eller udefrakommende lugte. Du betaler selv returomkostninger.
Der er ingen returret på brugte varer købt i shoppen. Har du fortrudt dit køb skal du kontakte DearBaby pr. mail senest 3 dage efter modtagelsen af varen, hvorefter du kan ombytte til en anden vare i shoppen. Du betaler selv returomkostninger.
Vi hjælper gerne med en returlabel til fortrudt køb af nye og brugte varer. Prisen for en returlabel er 49 kr. og kan bestilles HER. Du modtager din returlabel på mail. Returomkostningerne på 49 kr. vil blive fratrukket dit refunderingsbeløb.
Vi refunderer dig pengene senest 10 hverdage efter vi har modtaget returpakken.
Vi anbefaler at du bruger vores returlabel, da pakken er forsikret, der er track & trace på og hurtig levering. Vær opmærksom på, at du skal indlevere ved samme distributør, som du har modtaget gennem. Indleveres pakken forkert dækker forsikringen ikke, og DearBaby kan ikke holdes til ansvar for returneringen.
Hvis du selv vælger distributør, skal du være opmærksom på følgende: Pakken skal sendes direkte til vores adresse, og der må ikke vælges pakkeboks eller posthus..
Såfremt varen allerede er afsendt til din adresse ved fortrydelsens indgivelse, skal pakken returneres til DearBabys adresse uden unødig forsinkelse og senest 14 kalenderdage fra datoen for oplysning om fortrydelse. Bemærk at der går 1-3 hverdage fra indlevering i pakkeshop til DearBaby modtager pakken. Omkostninger forbundet med returneringen, herunder porto, betales af køber. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet og indtil returneringen kan påvises via indleveringskvittering.
Vi trækker lod HVER MÅNED blandt alle tilmeldte!
Modtag unikke rabatter og viden om dit barns udvikling.
Vind en måneds gratis abonnement
